風邪ひき


この冬の目標を「風邪をひかない」にしようかと考えていたら、

あっさり風邪をひきました。

「風邪をひいて寝込まない」に変更ですね。

今日はお休みでゆっくりしたので、少し回復しました。

モーツァルトのレクイエムやミサ曲を聴きながら、料理をしました。

ザルツブルクからウィーンに拠点を移したあと、バッハやヘンデルの音楽に影響を受けて書かれたものです。

宗教音楽を聴くのにふさわしい季節になってきました。



Although I was thinking "NOT catch a cold" should be a theme of this winter,

I caught a clod easily yesterday.

Have to change the theme to "NOT catch a cold and stay in bed ".

(I mean NOT come down with a cold.)

It's off today and I relaxed in my room, so I've recovered a bit.

I cooked with listening to Mozart's Requiem and Mass.(Mass?)

After he moved to Vienna from Salzburg, he compose these having a great impact from J.S.Bach and G.F.Handel.

It's getting a good season to listening to religious music.